Warzywa konserwowe

Ciecierzyca należy do grupy warzyw, które są idealnymi dodatkami do posiłków zwłaszcza dla osób dbających o sylwetkę. Jest źródłem białka - najbardziej sycącego spośród składników odżywczych. Pomaga w utrzymaniu prawidłowego stężenia glukozy we krwi i cholesterolu. Wspomaga proces odchudzania poprzez zawartość błonnika. Ciecierzyca to dobry zamiennik mięsa (jako źródło białka) w dietach wegetariańskich i wegańskich. Wykorzystuje się ją do przyrządzenia słynnych falafeli czy hummusu.

Groszek zielony to doskonałe źródło białka, witamin z grupy B oraz witamin takich jak A, C, E i K. W jego składzie znaleźć można również wiele składników mineralnych: potas, magnez, fosfor, cynk. Oprócz tego groszek zielony zawiera cenny błonnik pokarmowy, kwas foliowy i duże ilości białka o strukturze podobnej do białka mięsa, jednak znacznie łatwiej trawionego. Jest niskokaloryczny, dlatego warto, aby spożywały go osoby będące na diecie lub dbające o ilość spożywanych kalorii. Zwiększa metabolizm, ma dobroczynny wpływ na pracę naszych jelit oraz oczyszcza organizm z substancji rakotwórczych i toksyn.

Fasola czerwona należy do grupy warzyw bardzo zachwalanych przez dietetyków ze względu na znaczącą zawartość błonnika, który daje poczucie sytości. Jest ważnym elementem diety przeciwdziałającej otyłości, zmianom nowotworowym, cukrzycy i chorobom układu sercowo-naczyniowego. Jest składnikiem dań typu tortilla, buritto czy chilli con carne. Wykorzystujemy ją do wypieku ciast (np. fasolowe brownie). Polecana w diecie wegetariańskiej w celu uzupełnienia niedoborów białka.

Kukurydzę ceni się za dużą ilość witaminy B1 niezbędnej dla komórek nerwowych, pomocnej w kuracjach przy dolegliwościach nerwowych. Kukurydza zawiera też wiele innych cennych witamin z grupy B oraz  A, a także składniki mineralne potas, żelazo i mikroelementy m.in. magnez, selen, cynk. Poza tym zawiera sporo błonnika, cukrów i węglowodanów, co sprawia ze jest bardzo kaloryczna. Wytwarza się z niej cenny olej kukurydziany.