Sól himalajska zdrowy zamiennik soli kuchennej

Trudno sobie wyobrazić przyrządzanie potraw bez dodatku soli. Paradoksalnie opinie lekarzy i dietetyków na temat jej spożywania w ostatnich latach są negatywne. Dlatego zaleca się minimalizowanie jej spożycia. Pomimo tego prozdrowotnego trendu spożycie soli w wielu krajach znacznie przekracza dopuszczalne normy, gdyż jest dodawana w dużych ilościach do żywności powszechnie spożywanej np. ryż, wędliny, sery itp.  

Dietetycy zalecają, eliminacje białej soli z diety oraz stosowania jej lepszego zmiennika - soli himalajskiej. Sól himalajska o barwie różowej jest znacznie zdrowsza od tradycyjnej soli kuchennej. Uważana jest za najczystszą i najlepszą solą. Zawiera 84 minerały m.in. jod, żelazo, magnez, wapń i dzięki temu może bardzo dobrze uzupełnia niedobory pierwiastków w organizmie. Zawartość wszystkich minerałów może znacząco wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie organizmu: usprawnić układ krwionośny, obniżyć ciśnienie krwi, działać przeciwbakteryjnie, może wykazywać działanie detoksykujące oraz odtruwające. Sól himalajska ma szerokie zastosowanie w sztuce kulinarnej, z jej dodatkiem można przyrządzić każde danie. Ponadto znalazła zastosowanie w kosmetyce ciała: dodaje się ją do kąpieli relaksujących oraz robi się z niej pilingi działające antycellulitowo.

Dostępność soli himalajskiej jest bardzo szeroka, można ją kupić w sklepach ze zdrową żywnością, super marketach oraz sklepach internetowych. Należy, jednak pamiętać aby wybierać sól o barwie naprzemiennej od białej do jasnoróżowej i ciemnoróżowej, a nawet czerwonej. Właśnie taka sól jest najcenniejsza, gdyż zawiera najwięcej zdrowych minerałów.