Sól himalajska zdrowy zamiennik soli kuchennej

Trudno sobie wyobrazić przyrządzenie potraw bez dodatku soli. Paradoksalnie opinie lekarzy i dietetyków na temat jej spożywania w ostatnich latach są negatywne. Dlatego zaleca się minimalizowanie jej spożycia. Pomimo tego prozdrowotnego trendu spożycie soli w wielu krajach znacznie przekracza dopuszczalne normy, gdyż jest dodawana w dużych ilościach do żywności powszechnie spożywanej np. ryż, wędliny, sery itp.   

Dietetycy zalecają, eliminacje białej soli z diety oraz stosowania jej zdrowego zmiennika soli himalajskiej. Sól himalajska o barwie różowej jest znacznie zdrowsza od soli białej.  Uważana jest za najczystszą i najzdrowszą sól. Zawiera 84 minerały m.in. jod, żelazo, magnez, wapń i dzięki temu bardzo dobrze uzupełnia niedobory pierwiastków w organizmie. Zawartość wszystkich minerałów znacząco wpływa na prawidłowe funkcjonowanie organizmu: usprawnia układ krwionośny, obniża ciśnienie krwi, działa przeciwbakteryjnie, ma działanie detoksykujące oraz odtruwające.  Dodatkowo dobrze wpływa na układ oddechowy i nerwowy, reguluje poziom cukru we krwi oraz wzmacnia kości. Sól himalajska ma szerokie zastosowanie w sztuce kulinarnej, z jej dodatkiem można przyrządzić każde danie. Ponadto znalazła zastosowanie w kosmetyce ciała: dodaje się ją do kąpieli relaksujących oraz robi się z niej pilingi działające antycellulitowo.

Dostępność soli himalajskiej jest bardzo duża, można ją kupić w sklepach ze zdrową żywnością, super marketach oraz sklepach internetowych. Należy, jednak pamiętać aby wybierać sól o barwie naprzemiennej od białej do jasnoróżowej i ciemnoróżowej, a nawet czerwonej. Właśnie taka sól jest najcenniejsza, gdyż zawiera najwięcej zdrowych minerałów.

Kliknij na zdjęcie poniżej i poznaj inne rodzaje melasy z naszej oferty: